tirsdag 29. september 2009

"Blomsten og bien"



Vi fikk beskjed om å legge ut vårt beste bilde til nå, og jeg syntes dette var litt vanskelig. Jeg har jo aldri tatt bilder før. Men her har lagt ut et som jeg liker veldig godt. Det er et blinkskudd hentet fra forrige oppgave ("Dyr" fra "5 kategorier"). Bildet er som sagt av en veps jeg fant når jeg skulle ta et nærbilde av en blomst i Sandvedparken. Bildet er tatt i sollys uten blitz. Det er en stor kontrast mellom den tåkete, rolige bakgrunnen og det klare, fargerike motivet av blomsten og vepsen. Har redigert det litt i iPhoto, ved å fremme kontrastene litt og beskjære det, slik at vepsen havnet i det gylne snitt.

Det jeg liker best ved det er klarheten, den lyse og lette stemningen og motivet av en veps (er ikke alltid like lett å ta bilder av dyr som flyr bort hver gang en knipser).

Maria

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar